تسطیح اراضی با اتوگریدینگ(پرسش و پاسخ )(تسطیح لیزری اراضی)

FAQ

تسطیح اراضی با اتوگریدینگ راحت و لذت بخش هست. ولی برای تعدادی از دوستان پرسش هائی در باره تسطیح لیزری و کار با نرم افزار اتوگریدینگ پیش میاید که به طور خصوصی میپرسند. تصمیم گرفتم که در یک پست جداگانه پرسش های طرح شد در خصوص تسطیح لیزری و امکانات اتوگریدینگ را عنوان کنم. سپس پاسخ هم کدام را به اختصار بنویسم. البته اگر دوستان سوالی هم داشته باشند در بخش نظرات مطرح کنند تا در حد توان پاسخ بدهم. به تدریج بقیه سوالات را هم در زیر پست اضافه خواهم کرد.

1 – درباره روش تسطیح لیزری به طور مختصر توضیح دهید

روش تسطیح لیزری اراضی برای صاف و هموار نمودن اراضی استفاده می شود. در این روش برای کنترل ماشین آلات خاکورزی از سیستم لیزی استفاده میشود. ابزارهای لیزری که بر روی ماشین آلات تسطیح نظیر لولر، گریدر و اسکریپر نصب می شود استفاده میشود. در اصل اصول تسطیح لیزری به روش معمول (استفاده از نقشه برداری) تفاوتی ندارد.

2 – مزایای تسطیح لیزری زمین کشاورزی نسبت به سایر روش ها چیست؟

با توجه به اینکه کنترل پستی و بلندی با استفاده از ابزارهای لیزری به صورت لحظه ای انجام می‌شود. روش تسطیح لیزری اراضی از دقت بسیار بالایی برخوردار است. ولی استفاده از لیزر شما را از نشه برداری و طراحی بی نیاز نمیکند. لذا بایست از ابزارهای مناسب برای طراحی استفاده شود. که با دقت خوب بتوانند پستی و بلندی زمین را مدل نموده و طراحی انجام دهند.

3 – آیا نرم افزار اتوگریدینگ مشابه خارجی یا داخلی دارد؟

نرم افزارهای مشابه نرم افزار اتو گریدینگ وجود دارند. صد البته با تکنولوژی و روش های بسیار قدیمی که هم به لحاظ محاسبات و نتایج بسیار ضعیف هستند. علاوه بر این به لحاظ خروجی و نقشه ها و سرعت انجام هم قابل مقایسه با اتوگریدینگ نیستند. ما در طراحی و توسعه نرم افزار جامع طراحی و کنترل نرم افزار اتوگریدینگ تسطیح اراضی الگوریتمی جدید و انصاری استفاده کردیم. این الگوریتم توسط همکاران ما توسعه پیدا کرده و اتوگریدینگ تنها نرم افزاری هست که در آن استفاده میشود. نرم افزار های مشابه این توانائی را ندارند.

 برای ملاحظه مزایای نرم افزار اتوگریدینگ کلیک کنید.

4 – نرم افزار اتوگریدینگ به درد چه کسانی میخورد؟

نرم افزار اتوگریدینگ به درد مهندسان مشاور، پیمانکاران و اشخاص حقیقی که در زمینه تسطیح اراضی و تسطیح لیزری زمینهای کشاورزی کار می کنند میخورد. همچنین شرکت های تعاونی، خدمات کشاورزی که در آنها کار طراحی و تسطیح اراضی به صورت توام انجام میدهند.

5 – آیا طراحی تسطیح اراضی با اتوگریدینگ تاثیر بر بازده زمینهای کشاورزی خواهد داشت؟

طراحی تسطیح لیزری با استفاده از نرم افزار اتو گریدینگ باعث صرفه جوئی در عملیات خاکی میشود. با انجام درست تسطیح، راندمان آبیاری در مزرعه تا حدود دو برابر افزایش مییابد. هچنین یکنواختی توزیع آب بسیار بالاتر می رود. به نحوی که هم سرعت پیشروی آب در مزرعه بهبود مییابد. همچنین از تجمع آب در چاله که اغلب باعث خفگی ریشه گیاه می شود جلوگیری می کند.

6 – چه حمایت های تخصصی توسط دولت برای توسعه تسطیح لیزری در کشور صورت گرفته است؟

طبق برنامه های توسعه کشور برای توسعه تسطیح لیزری در کشور، سازمان جهاد کشاورزی کمک‌های بلاعوض به کشاورزان پرداخت میکند. بدین نحو که درصدی از هزینه های انجام تسطیح اراضی را به کشاورزان پرداخت می کند.

7 – آیا نرم افزار اتوگریدینگ مورد حمایت دولت قرار گرفته است؟

در اسفند ماه سال ۹۵ نرم افزار در معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی معرفی گردید. با توجه به امکانات و توانایی ها و تکنولوژی بالایی که در آن به کار رفته بودارائه گردید. در نتیجه مورد تقدیر از جانب مسئولان قرار گرفت ولی هیچگونه حمایت مالی صورت نگرفته است؟

8 – آیا تسهیلات خاصی برای افرادی که تمایل به تهیه نرم‌افزار اتوگریدینگ دارند در نظر گرفته اید؟

بله دوره آموزشی رایگان برای نرم افزار اتوگریدینگ برای خریداران در نظر گرفته ایم. پشتیبانی علمی و فنی و عملی از خریداران به عمل می‌آوریم تا اینکه کاربرد عملی تنهایی برسند.

سوالات رسیده به ایمیل شرکت

9 – با سلام میخواستم بدونم:؟ عوارض کوچک از قبیل نهرها و تپه چاله های با عمق کمتر از ۳۰ سانتی متر چگونه اعمال می شود؟

با سلام
شما هر عارضه ای که بخواهید در محاسبات شیب زمین و احجام وارد شود بایست برداشت کنید. سپس به نقاط سطح اضافه کنید. نرم افزار با استفاده از الگوریتم حداقل مربعات روی سطوح (و نه روی نقاط) آنها را وارد محاسبات مینماید. شیب و حجم با اعمال همه عوارض محاسبه میشوند. ولو اینکه شبکه نقاط خروجی روی نقاط یاد شده نباشد.


10 – سلام، چطور میشه برنامه (اتوگریدینگ) را تهیه کرد؟

شما میتوانید با دفتر شرکت تماس بگیرید. همکاران ما شما را راهنمائی خواهند کرد.
همچنین با مراجعه به نحوه خرید نرم افزار میتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.
سفارش نرم افزار اتوگریدینگ به طور مستقیم از سایت

11 – تسطیح لیزری برای چه زمینهائی مناسب تر است؟

اصولا تسطیح لیزری به علت اینکه دقت مناسبی را ایجاد میکند. برای مرحله نهائی عملیات تسطیح پیشنهاد میشود. همچنین برای اراضی که در زیر کشت هستند. پس از گدشت چند فصل کشت، همواری آنها از دست می‌رود. در این زمینها هم استفاداز تسطیح لیزری گزینه مطلوبی است.

یک پاسخ برای “تسطیح اراضی با اتوگریدینگ(پرسش و پاسخ )(تسطیح لیزری اراضی)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *